Hoe verbeter ik mijn klantenservice?

Als je een eigen winkel hebt, is klantenservice wellicht het belangrijkste dat er is. Wie kent nou niet de beroemde quote: ‘De klant is koning’? Jouw winkel kan misschien wel goede producten aanbieden, maar als de klant niet tevreden is met de service dan zal je winkel nooit succesvol worden. Lees hier een aantal tips voor het verbeteren van jouw klantenservice. 

Personeelsvaardigheden

De belangrijkste stap die je moet zetten om je klantenservice te verbeteren, is om je personeel goed op te leiden. Niet iedereen heeft de juiste vaardigheden onder de knie als het aankomt op klantcontact. Als je bijvoorbeeld een winkel hebt voor iPhone reparatie Amsterdam Centrum of Macbook reparatie Amsterdam dan komen mensen met klachten over relatief dure producten. Graag willen ze dan gerustgesteld worden tijdens een gesprek met het personeel. Een aantal vaardigheden die het personeel moet bezitten, is het hebben van empathie en geduld en het personeel moet flexibel kunnen zijn. Verder moet een medewerker goede communicatievaardigheden hebben. Geduld is een van de belangrijkste eigenschappen die een medewerker moet hebben. Klanten kunnen namelijk erg veel energie en tijd eisen en vaak opstandig doen. Het is belangrijk om in elke situatie kalm te blijven en de klant gerust te stellen. 

Evaluatie 

Evaluatie is ‘key’ in het groeien van je bedrijf. Laat medewerkers na elk klantcontact voor zichzelf evalueren wat er goed ging en wat er fout ging tijdens het klantcontact. Laat de medewerkers daarna een oplossing bedenken om deze fout in de toekomst niet meer te maken. Regel één keer per week een bijeenkomst met het hele personeel om te evalueren over hoe je het klantcontact van het bedrijf kunt verbeteren.

Feedback

Het is belangrijk om de mening van de klant te vragen in de interactie met de klant. Laat de klanten zich voelen alsof ze gehoord worden en laat hun merken dat hun mening belangrijk is. Vraag na een consult met de klant bijvoorbeeld aan de klant om een korte vragenlijst in te vullen over de interactie. Dit kan verder ook helpen om je bedrijf te verbeteren en de klant meer tevreden te stellen. Bedank de klant naderhand voor het invullen van de feedback. 

Snelle service

Iets dat klanten erg waarderen in het klantcontact is snelle service. Klanten moeten een deel van hun dag inleveren om een product te kopen of te laten repareren en willen daarom snel geholpen worden. Bekijk daarom hoe je het meest efficiënt kunt werken en de snelheid van het klantproces kunt verbeteren. Je moet natuurlijk wel altijd zorgen dat je niet alleen snelle, maar ook goede service levert.

Door bovenstaande tips te volgen, kan je je klantenservice in je winkel verbeteren en daardoor het succes van je winkel vergroten.

Previous Story

De beste Samsung telefoon accessoires op een rij

Next Story

Hoe koop je Tether (USDT) op een veilige manier aan?