Marketing automation bespaart marketeers veel kostbare tijd

Als je marketing echt goed wilt uitvoeren, dan wist je tot voor kort één ding zeker; dat gaat de marketeers heel erg veel tijd kosten. Pas bij maximale inzet, zo luidde althans het adagium, kon je alle suit marketing halen. Sinds er zoiets is als marketing automation, is die tijd geweest. Je kunt veel meer met de data tegenwoordig en je kunt bijvoorbeeld kiezen voor marketing automation in de vorm van Omnichannel. Wil je meer weten over marketing automation en Omnichannel? Vraag dan de specialisten van Ternair!

Marketing automation en Omnichannel

Heb je het over marketing automation, dan heb je het vaak meteen ook over Omnichannel. Dit staat voor een compleet afgestemde ervaring voor de klant. Wanneer je besluit te kiezen voor marketing automation, dan worden content en analyses van de klant helemaal op elkaar afgestemd. Dit ongeacht welk kanaal gebruikt wordt. Dit kan de computer, de mobiele telefoon of reclamemateriaal zijn, net als de fysieke winkel.

De voordelen van marketing automation

De specialisten van Ternair kunnen je echt alles over deze beste manier van marketing bedrijven vertellen. Laten we hier in de notendop een aantal voordelen van marketing automation schetsen. Kies je voor bijvoorbeeld Omnichannel, dan kun je al jouw data selecteren en combineren. Op die manier creëer je altijd dynamische campagnes. Je laat data en content flows zo prima op elkaar aansluiten, dit vanaf de lead tot onboarding. Met Omnichannel combineer je de door jou gewenste communicatie in al jouw beschikbare kanalen Je kunt – over marketing automation gesproken-realtime content koppelen en de respons direct volgen. Gemakkelijker en beter kan het eigenlijk niet. 

Stem de verschillende kanalen goed op elkaar af

Kies je voor Omnichannel, dan doe je in feite niets anders dan de verschillende kanalen op elkaar afstemmen. Je stemt de on- en offline kanalen helemaal geautomatiseerd op elkaar af. Je kunt zo op elk moment het voor jou meest relevante kanaal gebruiken. Je gaat bovendien aan de slag met dynamische templates. Op basis van data vul jij deze templates met precies de juiste content. Zo creëer je een actuele en vooral persoonlijke ervaring.  En dat is iets wat jij wilt, maar is zeker ook iets waarna de klant op zoek is en door getriggerd wordt. 

Zo besparen marketeers heel erg veel kostbare tijd

Kies je voor marketing automation, dan levert je dit al snel tussen de 10 en de 30 procent meer resultaten op. En bepaald niet onbelangrijk; het bespaart de marketeers heel erg veel kostbare tijd. Tijd die dus op een heel andere manier ingevuld kan worden. Tenslotte nog een voordeel. Met marketing automation plan je zelf de campagnes in. Je kunt de uitvoering namelijk prima op basis van de triggers van jouw contacten op perfecte wijze automatiseren. Met marketing automation en Omnichannel heeft marketing echt een nieuwe dimensie gekregen. Voorheen hield marketing op op het moment dat een klant de winkel verliet of weg klikte van de website. Die tijd is echter geweest. Die tijd is voorgoed voorbij zelfs!

Previous Story

Van achteruitrijcamera’s tot beveiligingssystemen: wat zijn de voordelen van technologisering?

Next Story

Hoe geef ik aan producten mijn eigen draai?